Élmények a kirándulásról

Az osztálykirándulás nagyon tetszett, színvonalas programok voltak. Induláskor már a buszon jól éreztük magunkat az osztállyal.

Kaszó különösen szép hely volt, a nagy zöld területével és a lombkorona sétánnyal, bár itt küszködtem a tériszonyommal.

Örültem, amikor átmentünk Keszthelyre, mert már nagyon vártam. Először a Festetics kastélyt néztük meg, ahol több éve nem voltam. Ahogy mentünk az előkelőbbnél előkelőbb termekbe, könyvtárba, teljesen bele tudtam magam képzelni az akkori grófi életbe. Megfogott a ruhák pompája, hogy minden családtagnak külön rezidenciája és portréja van a falakon. A könyvtár azért tetszett, mert bele lehetett nézni bármelyik könyvbe, de csak engedéllyel. Nekem az a könyv keltette fel az érdeklődésemet, amelyik Egyiptomról szólt. Mikor Festetics gróf eljutott Egyiptomba az írnokai segítségével leírta az élményeit, sőt mégy rajzot is készített egy nagy könyvbe.

A múzeumok közül hármat is sikerült megnézni úgy, mint a Vadászati Múzeumot, ahol sokféle környezetben vannak elhelyezve a kitömött állatok, például az Antarktiszon, sziklaszirten, esőerdőben. Az állatok mellett trófeák is vannak kiállítva.

A Pálmaházban szintén sok szép növényt láttunk. Külön volt egy Kaktuszház is, különleges formájú kaktuszokkal. Itt már élő állatokkal is találkoztunk. A kacsáknak, egyéb madaraknak ki volt alakítva egy szép nagy hely, és be lehetett hozzájuk menni.

Volt egy nagy akvárium is, tavi halakkal. A Vasúttörténeti Múzeumban a vonatmakettek voltak érdekesek, amik különböző állomásokon mentek keresztül.

Ezután következett a várva várt szabad program, amikor bármerre elsétálhattunk. Páran a Balaton felé vettük az irányt. Gondoskodtam zenéről, valamint hoztam egy kis hangszórót és arról ment a zene le a partig. Tetszett, hogy sok ember szívesen táncolt rá. Mikor leértünk a strandra, bementünk kicsit a vízbe és ott is táncoltunk. Végül a parton az egész osztály beállt a táncba.

A visszafelé úton sem voltunk fáradtak, a buszon is mindenki a kirándulás sok-sok élményét osztotta meg a másikkal.