Üdvözöljük iskolánk weboldalán

2017/2018-as tanév

9. B osztály élményei a kirándulásról

Az osztálykirándulás nagyon tetszett, színvonalas programok voltak. Induláskor már a buszon jól éreztük magunkat az osztállyal.

Kaszó különösen szép hely volt, a nagy zöld területével és a lombkorona sétánnyal, bár itt küszködtem a tériszonyommal.

Örültem, amikor átmentünk Keszthelyre, mert már nagyon vártam. Először a Festetics kastélyt néztük meg, ahol több éve nem voltam. Ahogy mentünk az előkelőbbnél előkelőbb termekbe, könyvtárba, teljesen bele tudtam magam képzelni az akkori grófi életbe. Megfogott a ruhák pompája, hogy minden családtagnak külön rezidenciája és portréja van a falakon. A könyvtár azért tetszett, mert bele lehetett nézni bármelyik könyvbe, de csak engedéllyel. Nekem az a könyv keltette fel az érdeklődésemet, amelyik Egyiptomról szólt. Mikor Festetics gróf eljutott Egyiptomba az írnokai segítségével leírta az élményeit, sőt mégy rajzot is készített egy nagy könyvbe.

A múzeumok közül hármat is sikerült megnézni úgy, mint a Vadászati Múzeumot, ahol sokféle környezetben vannak elhelyezve a kitömött állatok, például az Antarktiszon, sziklaszirten, esőerdőben. Az állatok mellett trófeák is vannak kiállítva.

A Pálmaházban szintén sok szép növényt láttunk. Külön volt egy Kaktuszház is, különleges formájú kaktuszokkal. Itt már élő állatokkal is találkoztunk. A kacsáknak, egyéb madaraknak ki volt alakítva egy szép nagy hely, és be lehetett hozzájuk menni.

Volt egy nagy akvárium is, tavi halakkal. A Vasúttörténeti Múzeumban a vonatmakettek voltak érdekesek, amik különböző állomásokon mentek keresztül.

Ezután következett a várva várt szabad program, amikor bármerre elsétálhattunk. Páran a Balaton felé vettük az irányt. Gondoskodtam zenéről, valamint hoztam egy kis hangszórót és arról ment a zene le a partig. Tetszett, hogy sok ember szívesen táncolt rá. Mikor leértünk a strandra, bementünk kicsit a vízbe és ott is táncoltunk. Végül a parton az egész osztály beállt a táncba.

A visszafelé úton sem voltunk fáradtak, a buszon is mindenki a kirándulás sok-sok élményét osztotta meg a másikkal.

Póka Dorina 9. B

>>>>KÉPGALÉRIA<<<<

Így látta a 2017/2018-as tanévet a 10.C osztály

Osztályunk idei tanéve is programokkal és élményekkel volt teli. Ebben a tanévben is voltunk színházban, ahol két darabot néztünk meg, a Tizenkét dühös embert és a Játszd újra, Samet. Mint mindig, ezúttal is nagyon érdekesek voltak a darabok és tetszett az osztálynak. Az osztálykarácsonyunk a megszokottól kicsit eltérve nem ajándékozással telt, hanem egy közös korcsolyázással remek hangulatban. Néhányan részt vettek az osztályból Pesten a rendőrnapon. Tavasszal ellátogattunk a Jakováli Hasszán dzsámiba, így egy csodás keleti ”utazás” első lépéseit tehettük meg és kicsit jobban megismerkedhettünk a muszlim vallással és kultúrával. Május 9.-én megrendezett Európa napon osztályunk Magyarországot és Olaszországot képviselte. A versenyeken nagyon jól teljesítettünk és jól éreztük magunkat. Nagyon sok programon első illetve második helyezést értünk el, melyeket finomságokkal jutalmaztak.

A nyitottbírósági program keretén belül ellátogattunk a Baranya Megyei Büntetés-Végrehajtási Intézetbe, ahol a rabok fogva tartási körülményeit láthattuk és jó tanácsokat kaphattunk a jövővel kapcsoltban a biztonságunk érdekében. Ezt követően az egyik önvedelmi órán elmehettünk a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányságra lőni. Néhányan bátortalanul álltunk hozzá viszont az első lövés után megkönnyebbülve és sokkal bátrabban lőttünk. Nagy élmény volt számunkra és a következő tanévben is nagyon szívesen elmennénk. Néhányan lányok részt vettünk egy programon a Tudásközpontban melynek a neve Techcsajok volt, amin bemutatkoztak a kevésbé nőies szakmák, hogy a lányok érdeklődését is megnyerjék. Igaz ajándékot nem nyertünk, de nagyon érdekes szakmákat ismerhettünk meg. Osztályunk június elején volt Bécsben, Riegersburgban, Kőszegen egy fantasztikus osztálykiránduláson, melyet köszönünk az osztályfőnökünknek. Összességében egy nagyon jó, de fárasztó tanévet hagyhatunk a hátunk mögött és reméljük az elkövetkezendő 2 év is ilyen tartalmasan és jól fog telni. Köszönjük tanárainknak ezt az évet, a sok programot és a támogatást, amit kaptunk tőlük.