Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Katasztrófavédelmi Oktatási Központ látogatáson a 10.A osztály

December 4-én a 10/A osztály Deményi Andrea tanárnő és Dr. Nagy János tanár úrral szakmai kiránduláson vett részt, a Katasztrófavédelmi Oktatási Központot látogattuk meg.

A 7:14-es intercity vonattal utaztunk fel Budapestre. A koránkelés, illetve a hideg miatt kicsit komoran indult a napunk, de a vonaton már jó meleg volt, meg még a wifi is működött. (Ennek pedig melyik tini ne örülne?). Az utazás alatt ettünk, zenét hallgattunk, ettünk, és még egy kicsit ettünk, és már fel is értünk Budapestre.

A Keleti Pályaudvaron a KOK saját busza várt ránk, ami elvitt minket az Oktatási Központba. A KOK-ban Tóth Tibor tű. dandártábornok volt a vezetőnk. Először betekintést nyerhettünk az itt folyó képzésekbe, videókat láthattunk a gyakorlatokról. Majd az udvaron megmutatták egy tűzszimulációs konténer működését. (Meggyújtották benne a tüzet, majd annak eloltását láthattuk a gyakorlatban.) Szerintem ez mindenki számára érdekes volt. Így közeli betekintést nyerhettünk a tűzoltók munkájába.

Ezután lehetőségünk volt az úgynevezett “ketrec” kipróbálására, amely egy szobában megépített labirintus, amelyben végig kell mászni, közben füst, fény- és hanghatásokkal szimulálnak egy katasztrófa helyzetet. Ez igazából egy pszichikai kiképző- és gyakorlópályája a tűzoltóknak. Majdnem az egész osztály kipróbálta, (pár ember még légzőkészüléket is kapott) és mindenki nagyon bátran végig ment a pályán. 13 órakor ebédet kaptunk, ami nagyon finom volt, és a leendő tűzoltókkal együtt fogyasztottuk el. Ebéd után a magasból mentő tűzoltó gépjárművet, illetve fecskendőt, stb. szerszámokat mutatták meg nekünk. A nap végén a felmerülő kérdéseinkre is választ kaptunk (pl. hogy hogyan lehetünk tűzoltók). Majd a buszunk visszavitt minket a pályaudvarra, ahol még kaptunk egy kis szabadidőt a vonatindulásig. Este 8 órára érkeztünk Pécsre.

Én azt gondolom, hogy ez egy élményekkel teli, izgalmas nap volt, és mindenki nagyon jól érezte magát!