Az őszi szünet előtti utolsó tanítási napon rendeztük meg iskolánkban a Kult Up színházi projektnapot. A program szervezése már a nyári szünetben elkezdődött. A projektnapon a 9-12. évfolyamos diákok vettek részt. A Kult UP program célja a színházi világ szakmai és alkotói egyediségeinek, folyamatainak élményszerű bemutatása a középiskolás korosztály számára. A 2020-as Nemzeti Alaptantervet használják kiindulópontként, melyben a Dráma és színház tantárgyat és a diákok színházművészettel való viszonyát kívánják megalapozni, támogatni és megerősíteni.A témanapon a programokon résztvevő diákok a színházművészet alkotófolyamataival, komplex színházi nevelési előadásokkal, rendhagyó irodalomórákkal és közösségi vetélkedőkkel találkoztak. Programelemekben a diákoknak nem csupán passzív szemlélőként, hanem aktív résztvevőként is bekapcsolódtak.
Néhány rövid reflexió a programmal kapcsolatban:
„Első programunk a Hárítók című előadás volt, amiben a drog-, illetve más függőségekre világítottak rá. Nekem személy szerint nagyon tetszett. Nagyon jól rálátott a mai fiatalság egyik káros szenvedélyére, ami elég kártékony hatású saját, illetve környezeti szempontból nézve is.”
„Az utolsó programunkon a megzenésített költészettel ismerkedtünk meg. Jammal beatbox alkalmazásával hangszereket utánzott, majd reggeli rutinját mutatta be. A zenék hangulatával is foglalkoztunk évszak és műfaj szerint.”
„Miután vége lett a játéknak, felszólították a közönséget, hogy alkossuk meg mi a sztori folytatását. Egy negatív és egy pozitív improvizált befejezést játszottak.”
„Nem tudom, hogy tudatosan lett-e összeállítva az előadások sorrendje, de nagyon szép íve volt a napnak.”
„Mindenkinek nagyon tetszett az interaktív, vicces előadás. A projektnap hihetetlenül jól sikerült, nagyon élvezte az egész osztály. Tanultunk, művelődtünk, mozogtunk, szórakoztunk és persze jókat nevettünk.”